Manager business control

Dit is een functie op het snijvlak tussen financial en business control. Als manager business control lever je een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de afdeling (4 medewerkers) en de totale organisatie. Het betreft een fulltime functie.

Solliciteren

Als manager business control ben je primair verantwoordelijk voor de afdeling reporting en control binnen AgruniekRijnvallei. Je hebt hierin een sturende en coördinerende rol, waarbij je in staat bent om samen met de afdeling (vier collega’s) de diverse processen verder te optimaliseren en te professionaliseren. Aandachtspunten zijn de ontwikkeling van het P&C-proces, het verwaarden van data en de doorontwikkeling van de diverse processen. Hierbinnen zoek je proactief de business op om informatiebehoeften vast te stellen en te adviseren vanuit jouw vaktechnische kennis. Zo coördineer en ondersteun je bij het opstellen van forecasts, het budgetteringsproces en de CSRD-rapportage. Wegens de overgang naar een nieuw ERP-systeem (D365) neem je ook een sturende rol in de doorontwikkeling van de periodieke en jaarrapportages. Je geeft leiding aan de afdeling reporting en control, waarbij je jouw collega’s verder helpt ontwikkelen op vaktechnisch gebied. Je rapporteert rechtstreeks aan de manager finance.

Belangrijke taken en verantwoordelijkheden:

  • Inrichten en optimaliseren diverse administratieve processen en rapportages;
  • Intern en extern vaststellen van de informatiebehoefte, bijvoorbeeld op het gebied van business cases en investeringsvoorstellen;
  • Ontwikkelen van managementinformatie;
  • Ontwikkelen van CSRD-rapportages en de rapportering hiervan;
  • Ontwikkeling van KPI’s voor de business en het algehele resultaat;
  • Opstellen, analyse en beoordeling van budgetten.

Wat bieden wij?

Er wordt je een afwisselende functie geboden op het snijvlak tussen financial en business control! Vanuit jouw rol kun je bijdragen aan organisatiebrede projecten, waarbij je als ‘financieel geweten’ een belangrijke bijdrage kunt leveren aan de verdere professionalisering van de organisatie. Persoonlijk kun je je (verder) ontwikkelen op het gebied van functioneel leidinggeven, waarbij je jouw directe collega’s verder zal helpen ontwikkelen en begeleiden op vaktechnisch vlak. Je komt terecht in een jong team met enthousiaste collega’s. Goede arbeidsvoorwaarden spreken voor zich en er zijn mogelijkheden om aanvullende opleidingen te volgen.

Ons verlanglijstje

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding in bedrijfseconomische richting;
  • Ervaring in het opstellen en verantwoorden van rapportages;
  • Enkele jaren relevante werkervaring, bij voorkeur in een operationele omgeving;
  • Kennis van Microsoft Office (Excel, Power BI);
  • Ervaring Microsoft D365 is een pre;
  • Je bent energiek, proactief en in staat om projectmatig te werken en je kunt vanuit overtuigingskracht mensen enthousiasmeren.
  • Tot slot ben je fulltime (40 uur) beschikbaar en woonachtig in de nabije omgeving van Wageningen.

Interesse?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Sjouke Wolters, manager finance, 06-22492009 . Stuur je motivatiebrief met cv naar Freek Oteman of vul onderstaand sollicitatieformulier in.

Wij zijn AR

AR produceert en levert gangbare en biologische voeders. Daarnaast levert AR kwaliteitsproducten voor de plantaardige sector. Ook hebben we negen Welkoopwinkels en drie op- en overslagbedrijven. We zijn een no-nonsense bedrijf en net zo nuchter als de boeren aan wie we leveren. 

We zijn een coöperatie van ongeveer 2.000 agrarische ondernemers. Samen zijn zij eigenaar en ook afnemer van AR. We stimuleren onze leden bij het optimaliseren van hun bedrijf en het realiseren van een gezond inkomen. Hierbij hebben we niet alleen oog voor het heden, maar ook voor toekomstige generaties.

Solliciteren

Lees in onze privacyverklaring hoe we omgaan met je gegevens.